Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 23 marca 2016

12. L.H. Cosway "Sześć serc"




Autor: L.H. Cosway
Tytuł: Sześć serc
Tytuł oryginału: Six of Hearts
Cykl: Hearts. Tom 1
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 2016
Ocena: 10/10


Krótki opis:

Poznajcie opowieść, Jaya Fieldsa, iluzjonisty, mentalisty, spryciarza.
Myślę trójkątami. Wy myślicie liniami prostymi.
Pokażę Wam stół i przekonam, że to krzesło.
Dym i lustra, sztuczki i triki. Oszukuję i zwodzę.
Ale przede wszystkim stawiam na dobre przedstawienie.
Wszyscy sądzą, że zabiłem człowieka, ale nie zrobiłem tego. Pragnę zemsty. Pragnę jej dla siebie i dla niej. Chcę rewanżu dla całej naszej szóstki. Ona mnie nie pamięta, choć jest przyczyną tego wszystkiego. Będzie moją nagrodą, gdy wszystko dobiegnie końca. Jeśli tylko okażę się dość silny.
Zatem śmiało, wybierzcie kartę. Wejdźcie i obejrzyjcie przedstawienie. Spójrzcie na moje dłonie, przyjrzyjcie się uważnie, tak byście nie widzieli tego, co się dzieje naprawdę. Zniszczę wasz świat w świetle reflektorów. Nie zorientujecie się co robię, dopóki nie będzie za późno. Mam tylko jedno serce, a kiedy moje wielkie oszustwo dobiegnie końca, wręczę je właśnie jej.
Usiądźcie wygodnie, znajdujecie się na początku jazdy z piekła rodem.
[opis wydawnictwa]

   Jako mała dziewczynka byłam w głębokim przekonaniu, że iluzjoniści posługują się prawdziwą magią. Po części, jak widziałam ich w telewizji to się ich bałam. Przecinanie ludzi, niespodziewane znikanie człowieka- to wszystko wprowadzało mnie w głębokie osłupienie. Teraz, jak jestem już dorosła, to zdaje sobie sprawę, że iluzja to tylko sztuczki. Sztuczki, które wprawiają miliony osób w zachwyt i konsternacje: Jak on to zrobił? Czasem najtrudniejsze triki mają bardzo proste wytłumaczenie. Najlepiej jednak żyć w głębokiej nieświadomości i cieszyć się otoczką niesamowitości i magi.
   Jay jest niesamowitą postacią. Jest iluzjonistą, mentalistą, bardzo inteligentnym człowiekiem. Potrafi zrobić rzeczy, które zwykły i przeciętny człowiek nie potrafi uczynić. Zaskakuje, oszukuje i poszukuje zemsty... Jay już od najmłodszych lat skrywa w sobie
niesamowitą tragedię. Poszukuje spokoju i sprawiedliwości. W ten sposób realizuje długoterminowy i skomplikowany plan, który ma na celu stoczyć na samo dno zbrodniarzy, którzy zniszczyli nie tylko jego życie. Nikt nie zdaje sobie sprawy co skrywa w sobie Jay.
   Główna bohaterka- Matilda- nie zrobiła na mnie jakiegoś większego wrażenia. Jest bohaterką, jaką wiele można znaleźć w tego typu literaturze. Jesteśmy światkami zmian, jakie w niej zachodzą. Z początku cicha myszka, która zmienia się w pełną ognia kobietę. 
   Powieść ma wiele atutów, a jednym z nich jest poczucie humoru. Przy tej powieści nie idzie się nie uśmiechać. W wielu przypadkach nie mogłam powstrzymać się od cichego chichotu. Sytuacja, w której Matilda jest na randce, a Jay wypisuje do niej głupie esemesy jest po prostu komiczna. Powieść jest pełna podtekstów, przy których nie idzie przejść bez uśmiechu na twarzy.
   Historia spisana przez panią Cosway jest niesamowita. Na kartach powieści kryje się miłość i wzajemne poznawanie siebie, szukanie zemsty i sprawiedliwości dla wszystkich pokrzywdzonych. Znajdziemy tu także troszkę kryminału, który jest doskonale wkomponowany w całość powieści. Ogólnie oceniając, to książka jest genialna. Nie można przejść koło niej obojętnie. Akcja jest wartka, przy której nie idzie się nudzić. 
   Podsumowując, jestem pod ogromnym wrażeniem całokształtu dzieła pani Cosway. Z całą pewnością i z przyjemnością sięgnę po kolejny tom serii "Hearts".

komentarze

  1. Sześć serc wspominam wyjątkowo dobrze, lektura ta dostarczyła mi wielu pozytywnych emocji ;) Czekam z niecierpliwością na kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie ją przeczytam. Lubię książki o magii, a ta o iluzjonistach zapowiada się ciekawie :)
    ściskam :*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń