Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

piątek, 18 marca 2016

11. Colleen Hoover "Ugly Love"



Autor: Coollen Hoover
Tytuł: Ugly Love
Tytuł oryginału: Ugly Love
Cykl: pojedyncza powieść
Wydawnictwo: Otwarte
PREMIERA: 13 kwietnia 2016
Ocena: 9/10


Krótki opis:
Serca zaczynają szybciej bić, obietnice zostają złamane, reguły przestają obowiązywać…

Kiedy Tate, początkująca pielęgniarka, wprowadza się do mieszkania swojego brata, nie spodziewa się tak gwałtownych zmian w życiu. Wszystko przez przystojnego pilota Milesa Archera. 

Miles ustala tylko jedną regułę ich związku: nie pytaj o przeszłość i nie oczekuj przyszłości. Gdy ta sytuacja staje się nie do wytrzymania i prowokuje do pytań, ożywają jego dramatyczne wspomnienia.

Tej powieści się nie czyta, tylko przeżywa – całą sobą, sercem i duszą, a po zakończeniu nic już nie jest takie samo.

[opis wydawnictwa]

   Bałam się. Gdy dowiedziałam się, że zostanie wydana kolejna powieść Colleen Hoover poczułam lęk. Obawiałam się, że będę rozczarowana, że autorka nie usatysfakcjonuje mnie tą powieścią. Jak tylko przeczytałam opinię, że ta powieść jest inna, bardziej rozwiązła, bardziej brudna poczułam ten dziwny wewnętrzny lęk. Kilka dni zbierałam się by zacząć Ugly Love. Po kilku początkowych rozdziałach odetchnęłam z ulgą. Znowu się to działo. Kolejny raz poczułam magię słów pani Hoover. I już przestałam się bać...
   Od pierwszego wejrzenia zostałam oczarowana tą powieścią. Przepiękna oryginalna okładka naprawdę przykuwa uwagę. Woda. Pełno wody i te pojedyncze bąbelki powietrza. Dopiero pod koniec zorientowałam się, że okładka ma związek z treścią książki. Jest naprawdę idealna. Bardzo żałuję, że polscy wydawcy ją zmienili. Obecna okładka nie ma takiego uroku i czaru jak oryginalna. Prawdę mówiąc uważam ją nawet za mało atrakcyjną i oryginalną, przez co powieść, pomimo swojej wewnętrznej wyjątkowości, nie wybija się z tłumu podobnej grafiki. 
   Pomimo mojego początkowego sceptycznego nastawienia, książka mnie zachwyciła. Historia Tate i Miles'a jest niesamowita. Pełna bólu, skrywanego poczucia winy i rozpaczy. To wulkan emocjonalny. Tate, która pomimo dziwnego układu pragnie miłości, i Miles, który unika tego uczucia jak tylko może. Główny wątek powieści opowiedziany jest równolegle z historią życia Miles'a i Racheli. Te wspomnienia są jak poezja dla mojej duszy. Są po prostu przepiękne. Pełne uczuć, przywiązania i oddania. Muszę przyznać, że ta część powieści podoba mi się nawet bardziej niż główny wątek.
   Tate nie spodobała mi się jako główna bohaterka. Miała dużo słabszych momentów. W wielu sytuacjach wydawała się bezwolna i bez własnego zdania. Wystarczyła jej sama obecność Miles'a aby się rozkojarzyła. Jest to duży minus, ponieważ połowę powieści jest opowiedziana jej oczami.
   Miles natomiast oczarował mnie swoją osobowością. Skrywa w sobie niesamowitą historię, którą krok po kroku, rozdział po rozdziale poznajemy. Uznaje, że już nie potrafi kogoś pokochać. Stąd ten nietypowy układ. Za wszelką cenę unika okazywania uczuć. Kiedy zdaje sobie sprawę, że związek z Tate robi się poważny, wycofuję się. Jest naprawdę niesamowicie wykreowanym bohaterem. Do samego końca trzymałam za niego kciuki. Decyzji i sytuacji z przeszłości Miles nie może cofnąć, ale może starać się aby uzdrowić siebie.
   Zachęcam do przeczytania Ugly Love. Na kartach tej powieści umieszczona jest naprawdę piękna historia. Mam nadzieję, że podobnie jak ja, nie zawiedziecie się.
   PS. Już nie mogę doczekać się ekranizacji. A wy?

komentarze

  1. Ja podobnie, ekranizacja mnie ciekawi. Brakuje mi ostatnio dobrych filmów w tym klimacie. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. To wspaniale, że będzie ekranizacja! Książka jest wspaniała :D Cudowna recenzja <3 Zostaję na dłużej! Pozdrawiam :*

    http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń