Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

poniedziałek, 22 lutego 2016

"The 100" sezon 1


Krótki opis
   Nuklearna wojna niszczy cywilizację. Jedynymi ocalałymi ludźmi są mieszkańcy dwunastu stacji kosmicznych na orbicie Ziemi, które po połączeniu tworzą "Arkę". Panują tam surowe zasady: za każde przestępstwo, bez względu na jego rodzaj, jest kara śmierci, chyba że sprawca jest poniżej 18 roku życia. Po wielu latach zaczyna brakować zasobów na "Arce", więc zdesperowani mieszkańcy decydują się wysłać na Ziemię grupę nieletnich przestępców w celu kolonizacji. Nastolatkowie muszą połączyć siły, aby przetrwać na planecie, która skrywa przerażające sekrety...
[filmweb.pl]

Pierwsze wrażenia
   O serialu słyszałam już dużo wcześniej, ale zawsze coś mi wypadało, że nie miałam okazji go obejrzeć. A to nie miałam wystarczająco czasu, a to nie miałam nastroju na taki serial, a to po prostu nie wierzyłam, że może mi się on w ogóle spodobać. 
   Aż w końcu nastała ta chwila w której zaczęłam oglądać odcinek pilotażowy. Robiłam sobie do niego dość spore nadzieję i z wielką przyjemnością muszę stwierdzić, że się nie zawiodłam. Pierwszy odcinek na tyle mnie zaciekawił, że zaczęłam oglądać kolejny, a po nim kolejny. Nawet się nie spostrzegłam, a byłam już w połowie sezonu i byłam kompletnie wciągnięta w świat bohaterów.

Fabuła 
   Po 97 latach zamieszkaniu na orbicie Ziemi "Arce", ludzkości tam zamieszkującej zaczyna brakować tlenu. Zdesperowani mieszkańcy postanawiają wysłać setkę młodocianych przestępców na planetę, aby dowiedzieli się, czy można żyć na Ziemi. Pragną się dowiedzieć, czy można bezpiecznie wrócić na rodzimą planetę i znowu tam zamieszkać. Wszystko dzieje się inaczej, niż planowano. Na Ziemi nadal żyją ludzie, którzy dzierżą sobie do niej prawa. Nastolatkowie muszą połączyć siły, aby przeżyć w tak innych od dotychczas znanych im warunków. Muszą współpracować, żeby wywalczyć sobie życie.
   Bardzo spodobał mi się pomysł na fabułę. Przeczytałam u jednej z blogerek, że serial bardzo różni się od książkowego oryginału. Bardzo się z tego cieszę, ponieważ nie miałam jeszcze okazji przeczytać powieści, a mam na nią wielką ochotę. Chce przekonać się jakie zmiany wprowadzili reżyserzy. 
   Akcja jest bardzo rozbudowana. W każdym odcinku dowiadujemy się czegoś odkrywczego o świecie przedstawionym, czy o bohaterach. Miałam momenty, które mnie nużyły, ale zdarzały się one niezwykle rzadko.


Aktorzy/ Bohaterowie
   Występuje tutaj naprawdę wielu bohaterów. Jednych polubiłam trochę bardziej, a innych mniej, a jeszcze innych po prostu nie lubię. 
   Wyjątkową sympatią obdarzyłam Octavie Blake i Lincolna. Ta para jest niesamowita! Octavia ma ciekawy charakter. W początkowych odcinkach nie darzyłam jej taką sympatią. Potrafiła mnie szybko zirytować, ale jak poznałam jej historię to zmieniłam punkt widzenia. Jednak gdy w serialu pojawił się Lincoln, to już kompletnie się zakochałam. Aktor jest niesamowitym mężczyzną, przy którym nie idzie przejść obojętnie. Tych dwoje ludzi tworzą wspaniałą filmową parę.
   Polubiłam także Bellamy Blake'a. Jest dla mnie intrygującą postacią. Jest bardzo opiekuńczym bratem Octavii, który chce dla niej jak najlepiej. Jest bardzo odważnym bohaterem. Jestem bardzo ciekawa jak potoczą się jego dalsze losy. 
   Przykuła moją uwagę także Clarke Griffin. Pomimo, że często denerwuje mnie jej zachowanie i irytują jej uwagi to jakimś sposobem zaczęłam cenić jej logiczne i praktyczne myślenie. Jej pomysły często pomogły setce w przetrwaniu. Chyba jako jedyna nie dąży by być popularna i szanowana, a współtowarzysze ją tak traktują. Zrobiła na mnie naprawdę dobre wrażenie. 
   Wspomnę tutaj tylko o jednym bohaterze, którego po prostu nie cierpię. Jest nim John Murphy. Ta postać to istny pas nieszczęść. Czego się nie dotknie to, to zepsuje. Ten człowiek mnie obrzydza. Mam nadzieję, że w następnym sezonie nie będzie go za wiele. 


Podsumowanie
   Napiszę krótko: POLECAM. Serial jest nietuzinkowy. Z całą pewnością spodoba się sympatykom science-fiction i fantasy. Słyszałam, że serial posiada duże różnice między oryginalnym tekstem- książką, więc nawet jeśli przeczytałeś już powieść, to znajdziesz tutaj coś nowego. Osobiście bardzo mi się spodobał i już wkrótce zabieram się za oglądanie sezonu 2. Mam nadzieję, że równie mocno mi się spodoba. 
   Piszcie w komentarzach, czy już oglądaliście i jakie są wasze wrażenia. Buziaki :* Do napisania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz