Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 10 stycznia 2016

1. Rainbow Rowell "Fangirl"



Autor: Rainbow Rowell
Tytuł: Fangirl
Tytuł org.: Fangirl
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo:Otwarte
Ocena: 7/10

  Krótki opis:
   Wren i Cath to siostry bliźniaczki „podobne” do siebie jak ogień i woda. Wren chce w życiu spróbować wszystkiego. Lubi imprezować, randkować i poznawać nowych ludzi. Cath woli siedzieć w ich wspólnym pokoju i pisać fanfiction do książki, która zawładnęła całym jej światem. Jest fanką nastoletniego czarodzieja Simona Snowa. Wróć! Jest Prawdziwą Fanką, która… ma swoich własnych fanów, bo pisze fanfiki o Simonie.
Mimo że tak różne, dziewczyny są nierozłączne. 
Gdy bliźniaczki rozpoczynają naukę w college’u, ich drogi się rozchodzą – Wren nie chce już mieszkać z siostrą. Cath musi opuścić swój bezpieczny świat i stawić czoła rzeczywistości. Na swojej drodze spotyka Reagan (Cath prędzej dogadałaby się z Marsjaninem niż z nią) i wiecznie uśmiechniętego Levi’ego (czy on kiedyś zrozumie, co to jest przestrzeń osobista?) oraz panią profesor od kreatywnego pisania (która wszelkie fanfiki uważa za plagiaty).
[opis wydawnictwa]

   Przed rozpoczęciem tej książki nie liczyłam, że spotka mnie tu jakiś wielkie rozczarowanie, ale też nie sądziłam, że będę w jakiś szczególny sposób zachwycona. Nie. Chciałam książki lekkiej i ciekawej, która nie będzie nudna. I spełniła ona moje oczekiwania. A nawet więcej... Spotkało mnie naprawdę miłe zaskoczenie, bo książka jest naprawdę dobra.
   Pierwsze co przykuło moją uwagę to okładka, która ma naprawdę piękny kolor- aż
zapragnęłam mieć w tym samym odcieniu ściany w pokoju. Uwielbiam takie kolory. Ponadto bardzo zainteresowała mnie chmurka nad głową bohaterów. Para mężczyzn, która się przytula i w około nich są serduszka? Naprawdę interesujące... Musiałam wiedzieć co to wszystko oznacza, więc zabrałam się za czytanie.
   Fangirl jest książką o dorastaniu, w której nie ma zbyt dużo akcji. Fabuła jest mało dynamiczna, ale i tak jest bardzo ciekawa. Mamy tu historię dziewczyny, z którą poniekąd się uosabiałam. Miałam wrażenie, że w większości sytuacjach postąpiłabym podobnie, a nawet tak samo. Rzadko się to zdarza i w tej powieści spotkało mnie naprawdę miłe zeskoczenie. Cath w wielu sytuacjach mi zaimponowała swoją rozwagą i dojrzałością. Nie czyniła jak większość i nie martwiła się tym, co o niej pomyślą inni. Cath często jest dziecinna, ale nie kryję się z tym, a tym bardziej się nie zmienia. Cały czas jest sobą. Bardzo ją polubiłam jako główną bohaterkę.
   Bardzo spodobało mi się także to, jak autorka wykreowała pobocznych bohaterów, np. Leviego, czy Reagan. Są nietuzinkowymi postaciami, których łączy dość nietypowa relacja.
   Dzięki tej powieści dowiedziałam się, że istnieje w ogóle taki bohater jak Simon Snow. Spodobało mi się umieszczenie fragmentów z serii książek w Fangirl i nawet miałam nadzieję, że może je przeczytam. Trochę byłam rozczarowana gdy dowiedziałam, że u nas te powieści nie zostały wydanie. Szkoda, bo w takim wypadku jestem pewna, że po nie nie sięgnę. Ech... ten mój słaby angielski...  
   Polecam po sięgnięcie do tej lektury. Jest naprawdę warta przeczytania. Ja osobiście jestem przekonana, że niedługo zaznajomię się z inną książką tej autorki pt. Eleonora i Park.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz