Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

środa, 13 stycznia 2016

2. Sara Shepard "Gra w kłamstwa"



Autor: Sara Shepard
Tytuł: Gra z kłamstwa
Seria: The Lying Game. Tom 1
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2013
Ocena: 8,5/10


Krótki opis:
Najgorsze w byciu martwym jest to, że niczego już nie przeżyjesz.
Nigdy więcej nie pocałujesz chłopaka.
Nigdy więcej żadnych sekretów.
Nigdy więcej plotek z dziewczynami.
Chciałam dostać coś, czego nikt inny jeszcze nie otrzymał – drugie życie.
Dzięki Emmie, mojej zaginionej siostrze bliźniaczce, mam na to szansę
.
[opis wydawnictwa]

   Wielki przekręt. Wiele kłamstw.  Dużo słów, z których żadne nie są prawdziwe. Gra w kłamstwa to jedno wielkie kłamstwo, nie wiesz kto jest prawdziwym przyjacielem, a kto zdrajcą.
   Emma nie ma rodziców. Jak była dzieckiem matka ją porzuciła i od tego czasu tuła się po rodzinach zastępczych. Ma trudne życie. Pewnego dnia widzi w internecie siebie siedzącą w lesie, a po chwili ktoś zaczyna ją dusić. Tyle, że tą osobą nie jest ona, pomimo, że jest identyczna. Kim jest ta tajemnicza postać? Czy żyje? Emma postanawia poszukać swoją siostrę bliźniaczkę. Pragnie poznać swoją jedyną rodzinę. Od tego wydarzenia jej życie diametralnie się zmienia. Pozornie zaczyna prowadzić lepsze życie, ale czy na pewno? 
   Gra w kłamstwa to jedna wielka tajemnica. Gdy zaczęłam tą książkę obawiałam się, że będzie to kolejna seria, w której przeczytam pierwszy tom i nie sięgnę po następne. Spotkało mnie miłe zaskoczenie, ponieważ razem z rozwojem wydarzeń, nie mogłam się od niej oderwać. Im dalej, tym zdawałam sobie sprawę, że wszystkie opisane wydarzenia to pozory. Kłamstwo zaczęło rosnąć na kłamstwie.
   Książka jest nietypowa także pod innym względem. Narratorem tej powieści jest duch Sutton. Obserwuje wszystkie wydarzenia, dodaje swoje rozmyślania, a także opowiada nieliczne wspomnienia (gdy Sutton umiera traci pamięć).  To bardzo ciekawy zabieg autorki. Osobiście bardzo lubię takie nietypowe narrację. Zachęcają mnie one do kontynuowania lektury.
   Jestem pewna, że w niedalekiej przyszłości obejrzę serial na podstawie książki. Jestem bardzo go ciekawa. Serdecznie zachęcam do przeczytania książki Gra w kłamstwa. A teraz biorę się za czytanie drugiego tomu The Lying Game ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz