Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

wtorek, 19 stycznia 2016

"POLDARK" sezon 1/ reżyseria: Edward Bazalgette, William McGregor

Krótki opis:
Kornwalia, druga połowa XVIII wieku. Ross Poldark (Aidan Turner) powraca z amerykańskiej wojny do Anglii. Rodzina i przyjaciele myśleli, że zginął. Jego ukochana (Heida Reed) jest zaręczona z jego kuzynem (Kyle Soller), ojciec nie żyje, a posiadłość, którą odziedziczył jest zrujnowana. Okoliczne kopalnie są zamykane, ponieważ spadają ceny cyny i miedzi, ale ceny żywności i opłaty rosną. Ross podejmuje wyzwanie, ciężko pracuje, by jego ziemie znów stały się produktywne,troszczy się o polegających na nim najemców i stara się odzyskać kobietę, którą kochał lub nauczyć się żyć bez niej.
[http://www.filmweb.pl]

Pierwsze wrażenia
   8 stycznia 2016r. w TVP1 miała miejsce emisja pierwszego odcinka serialu Poldark- Wichry losu. Byłam sceptycznie nastawiona. Sądziłam, że jest to kolejny harlequin, jakich wiele.  Jak bardzo się pomyliłam! Do obejrzenia odcinka przekonały mnie jedynie czasy, w jakich odbywa się akcja. Przekonały mnie także miłe wspomnienia po innym serialu (Outlander), który ten mi przypomina. 
    Gdy zaczęłam oglądać intro, miałam przeczucia, że to będzie kolejny wyjątkowy serial, który zaczęłam oglądać. Oczarowała mnie muzyka rozpoczynająca serial. Nie opuszczała mnie obawa przed rozczarowaniem, ale żywiłam wielkie nadzieję.
   W trakcie emisji nie mogłam oderwać się od ekranu telewizora, a gdy skończył się odcinek nie opuszczały mnie pytania: Czy Ross otworzy kopalnię? Czy będzie mieć romans z byłą narzeczoną? Co będzie dalej z Demelzą? Jak Ross poradzi sobie z zaistniałą sytuacją? Jako, że nie lubię czekać cały tydzień, by dowiedzieć się, co będzie się działo dalej, włączyłam internet, poszukałam kolejny odcinek i zaczęłam oglądać. 

Fabuła
   W kolejnych odcinkach akcja coraz bardziej się rozwija, w kierunkach, w których nawet się nie spodziewałam. Serial zaskakuje, wciąga, a co ważne nie jest tuzinkowy. Ogląda się go z rosnącym zapałem i zaangażowaniem. Nie ma w nim krwawych scen przemocy, ani namiętnych scen miłosnych. Dla ie jest to duży plus, ponieważ nie lubię oglądać szczegółowych scen tego typu. Serial ma bardzo dobrze rozwiniętą fabułę, która wynagradza wszelkie potencjalne braki.

Aktorzy/ Bohaterowie
   Bardzo polubiłam bohaterów serialu. Chyba wszyscy przypadli mi do gustu (może z małym wyjątkiem- jest nim Francis Poldark). Ross Poldark jest jest niesamowitą postacią. Nie potrafię sobie wyobrazić, aby odtwarzał tą rolę ktoś inny niż Aidan Turner. Jest przystojny, inteligentny i dobrze wychowany. Jest idealną główną postacią. Demelza (Eleanor Tomlinson) podobnie. Choć na początku może wydawać się niesforna, czy nieśmiała, z biegiem akcji wyrabia sobie charakter i staje się samodzielna i odważna. Jedyną postacią, która mnie irytuje jest Francis, kuzyn Rossa. W wielu przypadkach jego zachowanie jest nieprzemyślane i infantylne. Przez swój nałóg i lekkomyślność,  potrafi sprowadzić całą rodzinę na skraj bankructwa. 

Sceneria
   Jestem zachwycona widokami towarzyszącymi serialowi. Został on nagrywany w naprawdę przepięknym miejscu, klimatycznym i klimatycznym. Piękne krajobrazy cieszą oko, zwłaszcza osobę mieszkającą całe życie na terenach nizinnych.  Serial był kręcony w  Landewednack, Gunwalloe, Porthgwarra, Trewellard, St Just, Charlestown, Constantine Bay, Padstow, Bristolu, Tetbury, Corsham, Bath (Anglia, Wielka Brytania) i St Fagans (Walia, Wielka Brytania). 

Podsumowanie
   Serdecznie zachęcam do oglądania serialu Poldark- Wichry losu. Jest to piękny, klimatyczny, wciągający, nietuzinkowy serial, który każdy wielbiciel tego gatunku powinien obejrzeć.  Mam nadzieję, że podobnie jak ja, nie zawiedziecie się. Ja na pewno będę jeszcze wielokrotnie wracała do Poldark, by kolejny raz zanurzyć się w tej cudownej historii. Sezon 2 zapowiadany jest na połowę 2016 roku. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz